Contact Information

Seria Social Web News e săptămânală și cuprinde noutăți din social media și internet.

Dacă vrei să afli constant noutăți și articole interesante legate de social media, te invit să te alături , unde le postez pe măsură ce apar / le descopăr, pe contul de Instagram și de TikTok.

Iar dacă te interesează informații și despre social media, dar și despre alte lucruri care țin de zona digitală, tech și altele – .

Social Web News, noutăți din social media și internet / episodul 14 (vezi video)

Facebook Protect e acum disponibil în peste 50 de țări

Am văzut o serie de tweet-uri de la Head of Security Policy de la Meta despre Facebook Protect și menționa că această opțiune e acum activă în peste 50 de țări.

Facebook Protect e o setare obligatorie de autentificare în 2 pași și a fost creată în mod special pentru acei utilizatori care pot deveni țintă pentru hackeri, cum ar fi activiști, politicieni, jurnaliști și tot așa.

Eu țin minte că anul trecut mi-a apărut o fereastră de avertizare pe Facebook că trebuie să activez acest Facebook Protect pe vremea când încă eram admin la pagina Kiss FM, care pagină are peste 2 milioane de like-uri, prin urmare aș putea fi ținta unor hackeri care vor să spargă pagina Kiss FM. Așa că mi-am activat-o încă de atunci. Dar mă folosesc de această știre pentru că Facebook Protect e promovat mai mult către cei care au o audiență mare pe Facebook și vreau să-ți amintesc că e important să-ți securizezi în general conturile – fie ele de social media, de mail, de banking și mai știu eu ce – e important să le securizezi pentru că și persoanele obișnuite pot fi ținta unor hackeri. Și poate n-ai așa de mult de pierdut cum ar fi o pagină cu milioane de like-uri, dar ai informații personale, ai poze, pe care poate nu le mai ai în altă parte, prin urmare e mai bine să ți le ții safe. Să nu mai zic de aplicația de banking, unde sunt banii totuși. Așa că-ți recomand să-ți securizezi și tu contul.

Facebook Protect poate fi activat accesând meniul de setări la Settings & Privacy. Te duci pe Settings. Apoi pe Security and Login. Și Facebook Protect e chiar prima opțiune.  La mine arată așa pentru că e deja activat. O să te treacă printr-o serie de analize și verificări de tot felul.

Și practic ți-ai mai adăugat un strat protecție a contului de Facebook și nu strică niciodată. Iar dacă mai folosești Insta, TikTok, Gmail și ce mai folosești tu cu conturi, te rog eu să-ți activezi autentificarea în 2 pași.

TikTok se pregătește să lanseze Story-uri

Încă de anul trecut, TikTok face tot felul de teste prin care să introducă storyurile. Și au și confirmat oficial că lucrează la introducerea storyurilor. Ei bine, încă nu le-au dat drumul. Încă le testează, dar am mai aflat câte ceva nou. Și vreau să-ți fac și ție o recapitulare de ce înseamnă aceste storyuri pe TikTok.

Sunt disponibile 24 de ore așa cum ne-am obișnuit și de pe alte rețele sociale. Pot fi accesate apăsând pe poza de profil a utilizatorului. Mai mult, se pare că storyurile vor fi incluse și în secțiunea For You. Poți vedea câte persoane ți-au văzut storyul, ca număr, însă nu poți vedea ca nume exact cine ți-a văzut storyul.

Storyurile au și opțiunea de like și, în plus, au ceva complet inedit față de alte rețele sociale: comentariile lăsate la un story sunt publice. Storyurile vor putea fi încărcate din același loc din care încărcăm videourile, adică de la iconița cu semn +. Va fi o secțiune dedicată pentru story. La story vei avea cam aceleași opțiuni pe care le ai pe video, adică poți adăuga efecte. Poți adăuga text și muzică. Poți modifica viteza acelui video.

Deci sunt cam aceleași tool-uri. Dar se pare că nu toată lumea va avea acces la storyuri, cel puțin din ce se ție până acum. Mai mult, doar cei care au acces la storyuri vor putea vedea storyurile altora. Deci dacă n-ai funcția, pa storyuri. În general. De pe aplicație. 

Un nou design pentru Instagram Places

Instagram a făcut niște modificări în paginile de locuri. Și când zic locuri mă refer la Places. Business-uri, magazine, malluri, muzee, orașe, parcuri, atracții turistice. Genul ăla de locuri.

Dacă ai un business, îți recomand să verifici cum arată această nouă pagină de loc pe Instagram. Să vezi ce poze sunt și în general cum arată.

Noua pagină e schimbată un pic așa ca design. Sunt așezate altfel lucrurile și marea schimbare e că acum îți arată în zona respectivă ce mai e prin jur. Chestie care nu se întâmpla înainte. Și acum poți să vezi cam ce e în jur și să accesezi acele locuri. Și să le deschizi paginile, să vezi storyurile din acele locuri, pozele din acele locuri și tot așa. 

Aplicația Google are un update util

Aplicația Google are un update interesant pentru Android. Pe iOS deja există această opțiune. Și anume îți permite să ștergi ultimele 15 minute din istoricul tău de căutări. Și chestia mișto este că se aplică pe întreg contul. Nu doar local pe device-ul pe care ești în acel moment. Dacă în ultimele 15 minute ai folosit calculatorul să cauți ceva pe Google și erai logat cu userul și parola ta. Dacă ai intrat pe telefon, prin browser, și ai căutat ceva. Și tot așa. Ai înțeles ideea. Google șterge ultimele 15 minute de căutări. 

Facebook și Instagram au cont pe TikTok

Facebook și Instagram au cont pe TikTok. Și Twitter are. Și Twitch. Și sigur mai sunt și altele. Facebook e singurul care n-are conținut publicat pe cont, în schimb are link de download pentru aplicația Facebook.

Ironia însă e pe contul de Instagram de pe TIkTok, unde sunt promovate reel-urile și sunt tot felul de videouri prin care îți sunt oferite tips and tricks despre reel-uri. Asta e ironic. Deci practic promovează reel-urile pe TikTok.

Mark Zuckerberg sigur nu e bine. Nu i-a picat bine succesul TikTok-ului. Asta știm deja. Pierde utilizatori. Acum a pierdut și mai mulți utilizatori din Rusia de când a fost interzis Facebook și Instagram acolo.

De asemenea, dacă vrei să știi, TikTok are și el numeroase conturi pe Instagram și ți le las aici. În caz că poate ești interesat. Sau poate ești curios să vezi ce postează și vrei să le dai follow.

Netflix caută soluții pentru a crește numărul subscriberilor

Netflix e altă companie care se află într-un impas de creștere a numărului de subscriberi. Și după ce anul trecut a circulat o știre conform căreia persoanele care nu stau în aceeași casă vor fi detectate prin IP că practic nu sunt în același loc și se va verifica dacă într-adevăr au voie să folosească contul respectiv și se trimitea un cod pe mailul celui care a făcut contul original, pe adresa de mail pe care e făcut contul, un cod care trebuia băgat într-un anumit timp și așa puteai să dovedești că ești în ace household și poți împărți contul cu membrii household-ului.

Ei bine, iar le-a cășunat pe household și anume doar membrii unei familii care împart aceeași casă au voie să împartă un cont de Netflix. Și ei susțin că faptul că mai multe persoane împart un cont de Netflix îi împiedică pe ei să investească în filme și seriale nemaipomenite pentru membrii lor. Urmează să efectueze un nou test prin care să verifice cine are acces la un cont de Netflix. De fapt, mai bine zis, cine are voie să împartă un cont de Netflix. În 3 țări vor efectua acest test. În Chile, Costa Rica și în Peru. Și acolo practic vor introduce o funcție prin care, în primul rând, vei putea transforma un profil într-un cont, adică ”ce cauți aici, ia treci tu și fă-ți propriul tău cont de Netflix”.

Și pe lângă asta va apărea și o extra-opțiune prin care poți adăuga un nou viewer contra unei sume de bani extra adăugată la cât plătești deja la Netflix. Deci e clar că sunt și ei disperați să aibă mai mulți utilizatori. Cheltuie în același timp foarte mulți bani pentru a face filme și seriale. Sunt curioasă cum e la tine situația cu Netflix. Împarți cu prieteni? Adică disperarea asta a lor nu justifică accesul la Netflix. În primul rând, nu știu ce părere ai tu de oferta de filme și seriale de la Netflix. Doi. Poate familia ta nu-și permite că aibă cont de Netflix și atunci îl împarți cu niște prieteni pentru a împărți costul. Sau poate pe contul tău intră familia ta care se uită ocazional și nu ar merita să plătească separat un abonament. Sunt tot felul de situații și e absurd să te comporți cu oameni de parcă ar comite crime. Doar pentru a vedea un film sau un serial. Sunt curioasă ce părere ai tu de aceste încercări ale lui Netflix de a aduce utilizatori noi și de a decide ei cine are voie să împartă un cont și cine nu.

Instagram lansează Family Center, un spațiu util pentru părinți

Instagram lansează Family Center. E o secțiune dedicată unde adulții au acces la diferite tool-uri prin care pot supraveghea conturile minorilor. În această secțiune găsești un centru de informare unde adulții pot accesa tot felul de resurse și videouri și tutoriale despre cum să vorbească cu minorii despre social media.

De asemenea, au tutoriale și legate de cum să folosească tool-urile de supraveghere. Să vadă cum le activează, cum le setează și ce informații vor obține și unde le găsesc. Momentan aceste tool-uri sunt disponibile doar în SUA, însă în următoarele luni vor fi lansate la nivel global. Tool-urile acestea de supraveghere le vor da acces adulților să vadă cât timp petrec minorii pe Instagram și să seteze limite pentru acest timp petrecut pe Instagram.

Vor primi notificări atunci când contul minorului este raportat dintr-un motiv sau altul și va putea vedea ce s-a întâmplat.

Și de asemenea poate vedea pe cine urmărește minorul și cine-l urmărește pe el. Supervizarea asta nu poate fi făcută pe ascuns. Trebuie dat accesul din contul minorului. Deci nu e chiar așa invaziv.

Youtube a lansat o serie de noi opțiuni pentru Live

Youtube a lansat o serie de opțiuni noi pentru live-uri. Go Live Together este o opțiune pilot care va fi lansată curând și prin care va permite creatorilor de conținut care fac live-uri să trimită link… o invitație sub formă de link altui creator de conținut și practic să facă un live împreună. Cu split screen. Chestie care nu era posibilă pe Youtube până acum. Puteai să faci chestia asta, dar prin alte aplicații. Acum o poți face direct prin Youtube. Singurul minus e că cel care e invitat pe live-ul cuiva nu va avea nicăieri trecut numele canalului și nici numele utilizatorului.

De asemenea, Youtube a introdus și semnalarea de live pe profilul unui canal de Youtube. Când este un live în curs apare semnul de live. Când e un cerculeț roșu în jurul pozei de profil, a postat unul sau mai multe storyuri pe care nu le-ai văzut. Dacă e un cerculeț gri, ai văzut deja storyurile postare și încă mai sunt storyurile. Iar dacă nu e nimic în jurul lui, intri direct pe canalul respectiv. Așa și știi când este un live în curs pe un canal de Youtube. Mi se pare mult mai bine așa.

Youtube mai pregătește o opțiune pentru canalele cu peste 1.000 de subscriberi – Cross Channel Live Redirect. Mai exact, un canal de Youtube va putea redirecționa către un alt live sau o premieră de pe un alt canal. Și e mișto atunci când există parteneriate între creatorii de conținut sau branduri. De asemenea, dacă ai mai multe canale de Youtube, why not cross promo între ele. E tot conținutul tău. Youtube mai lucrează și la introducerea unei opțiuni de Q&A în timpul unui live. Din ce am înțeles, întrebările scrise prin acest formular vor pinuite mai mult timp deasupra ferestrei de chat. Astfel ai timp să le vezi și să răspunzi la ele.

Google Play va arată mai bine pe tabletă

Google Play pentru tabletele Android va avea un update mult așteptat. Google Play accesat de pe tablete a fost mereu o problemă pentru că nu știai dacă o aplicație merge în primul rând pe tabletă, dacă va arăta bine pe tabletă și alte informații. Dar mai bine hai să-ți zic cele 3 schimbări importante care vin cu acest update.

Ordinea aplicațiilor va suferi schimbări. Mai exact, va ține cont de anumite criterii – dacă arată bine pe portrait și landscape, dacă are integrare cu tastatură și stylus. FIecare din aceste caracteristici va ajuta o aplicație să fie așezată tot mai sus în liste pentru că va deveni tot mai potrivită pentru tablete. Și aceste criterii de reașezare a aplicațiilor care sunt mai potrivite pentru tablete se va aplica în paginile de căutare, în paginile de secțiuni, dar chiar și pe homepage.

De acum vor exista alerte. Dacă încerci să instalezi o aplicație care nu e potrivită pentru tableta ta, atunci vei fi alertat că nu e potrivită și astfel nu o instalezi pentru ca apoi să fii dezamăgit că nu se potrivește cu tableta ta sau că nu arată bine pe tableta ta. Sau, mai rău, că nu merge.

Aplicațiile din Google Play vor avea un rating specific în funcție de platformă. De exemplu, dacă o aplicație merge foarte bine pe telefon și mai puțin bine pe tabletă, va fi inclusă această informație în aplicație. Aplicațiile vor avea de asemenea un rating specific. În funcție de cum merge aplicația pe telefon și pe tabletă va primi o notă pentru fiecare platformă, iar atunci când intri de pe telefon pe Google Play vei vedea notele pentru aplicații, cum funcționează ele pe telefoanele Android și dacă intri de pe tabletă pe Google Play vei vedea notele legate de funcționarea lor pe tablete. Deci în funcție de unde accesezi, acele rating-uri le vei vedea. Pentru că… hai să fim sinceri. Pe tabletă nu te interesează ce rating are o aplicație pe telefon. Vrei să vezi cum se descurcă pe tabletă.

Google Sheets a dublat numărul maxim de celule

Și am lăsat pentru final o știruță importantă, dar nu atât de importantă pentru social media să zic. Google Sheets a mărit numărul maxim de celule cu care poate funcțioa – la 10 milioane. Ca să-ți faci o idee în 2019 a crescut de la 2 milioane de celule la 5 milioane de celule. Iar acum s-au gândit să le dubleze. Și acum chiar devin competiție serioasă pentru Excel pentru că Excel duce 7 milioane de celule. Îți recomand Google Sheets pentru că sunt accesibile de oriunde, nu mai depinzi de tot felul de formate dubioase și le poți descărca, poți lucra offline pe ele. Google Sheets și Google Docs, îți recomand cu căldură.

BONUS: La ce opțiuni noi lucrează Instagram și Facebook

Am păstrat pentru final cu ce opțiuni se mai joacă Instagram și Facebook.

Instagram lucrează în continuare la introducerea sticker-ului Add Yours pe Reels.

Instagram lucrează la o secțiune pe pagina de Explore, unde să vezi la ce dau like prietenii tăi. Nu știu ce să zic de opțiunea asta. Parcă e un pic invazivă, nu?

Instagram se pare că lucrează la o opțiune prin care să ne ajute în timp real. Mi se pare un pic prea bună să fie adevărată această opțiune.

Tot Instagram lucrează la introducerea unei opțiuni de a comenta la o postare din feed cu muzică. Nu știu ce să zic cu asta. Nu prea are sens. Mesaj vocal înțeleg să faci asta, reply cu un reel la comentariu deja avem, dar muzică… Nu știu.

Că tot am vorbit despre sticker-ul Add Yours, se pare că vine și pe Facebook.

Tot Instagram lucrează la o opțiune prin care creatorii de conținut pot crea postări dedicate pentru subscriberi, adică cei care plătesc pentru conținut exclusiv și nu e rea opțiunea. Toate rețelele sociale trebuie să diversifice modalitățile prin care creatorii de conținut pot monetiza munca lor.

Am găsit un tweet cu o opțiune tare mișto pe Instagram. Poți face poză unui produs real și îți va găsi opțiuni de shopping în cadrul Instagram. Mi se pare chiar mișto asta.

Și tot Instagram lucrează la opțiunea de a introduce story-uri pentru comunități, adică o versiune de grupuri în cadrul Instagram.

Urmărește în continuare SocialWeb.ro pentru noutăți și informații din social media și internet.

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *