Social media e mai mult decât o listă de noțiuni și setări. În social media e nevoie de intuiție, inspirație și umor. Eu sunt mereu în căutare de postări și campanii mișto ale altor branduri. Am și pornit un highlight dedicat pe contul de Instagram SocialWeb.ro, unde adun ocazional exemple mișto din social media.
Și totul e și mai bine dacă e și la curent cu tot ce întâmplă. Oamenii au obosit să fie bombardați cu postări plictisitoare, iar aici intervine comunicarea contextualizată. Adică oferirea contentului potrivit audienței potrivite la momentul potrivit. Un fel aliniere a planetelor în plan digital.
Dacă ești la curent cu tot ce întâmplă și ai inspirație, poți genera content foarte valoros, care stârnește reacții. Engagement, dorința supremă din social media!
Știm cu toții deja de celebrul tweet postat pe contul de Twitter al brandului Oreo chiar în timpul finalei Super Bowl.
Power out? No problem. pic.twitter.com/dnQ7pOgC
— OREO Cookie (@Oreo) February 4, 2013
Așa că m-am gândit să adun câteva exemple mai recente. Și chiar locale.
Ideea articolului mi-a venit când am văzut postarea de azi de pe pagina de Facebook a Băncii Transilvania.
S-au ”adaptat condițiilor macroeconomice” și au inclus în cursul valutar… cireșele. Noua valută! Pentru că cireșele au devenit noul bun de lux. La începutul lunii, un kilogram de cireșe ar fi costat între 100 și 150 de lei.
Pe site-ul Băncii Transilvania, la secțiunea Curs valutar la casele de schimb, poți evalua ”puterea” unei monezi în funcție de câte cireșe sunt marcate.
Reacțiile nu au ezitat să apară pe pagina lor de Facebook. Pornind de la întrebarea dacă se poate achita creditul ipotecar în cireșe până la întrebarea dacă primesc cartofi noi.
Apoi mi-am mai amintit de câteva alte postări pe care le-am tot văzut în ultima perioadă.
McDonald’s a ales să marcheze și ei începerea ultimului sezon al serialului Game of Thrones cu cel mai iubit produs al lor.
Vola.ro e alt brand cu o prezența wow în social media. Au postări obișnuite de oferte de prețuri speciale la bilete, dar au și postări foarte bine intersectate cu realitatea… și cu mult umor.
Un exemplu recent a pornit de la gafa Mariei Grapini, care a inventat o nouă țară: Letiția. Letiția e de fapt Letonia, iar Vola.ro a folosit perfect viralitatea gafei pentru a promova destinația.
Și Netflix face treabă bună folosindu-se de evenimente importante locale (cum e vacanța de 1 mai în Vamă) pentru a promova seriale.
Și când am ajuns la finalul articolului mi-am dat seama că poate ar trebui să mai fac asta. Să mai adun periodic în articole exemple de astfel de postări. Ce ziceți?
Iar ca final de articol trebuie să țineți minte că e important să urmărești ce se întâmplă. Și la nivel de știri, dar și pe Facebook – să observi despre ce se subiecte se discută. Apoi să vezi cum poți adapta subiectul astfel încât să creezi content potrivit pentru brandul tău și audiența ta.
Și, evident, acel content să atragă atenția. E ok dacă nu merge. Nu orice idee cool devine virală. Dar trebuie să încerci, să fii la curent cu noutățile și să acționezi. Despre asta este social media.