Cum e de așteptat, există preferințe diferite pe cele piața din SUA și cea din Europa.
Facebook e cea mai populară platformă și în SUA și în Europa. Deține 79,41% din piața europeană de social media, în comparație cu 46,57% cât e în SUA.
Mai mult, americanii și europenii au diferite preferințe pentru restul rețelelor sociale:
- SUA – Pinterest (18,74%), Instagram (13,26%) și X (fostul Twitter) (11,57%)
- Europa – Instagram (7,91%), X (4,04%) și Pinterest (3,83%)
În 2023, 59% din persoanele din UE au declarat că folosesc rețelele sociale. Danemarca are cel mai mai procent de persoane, 91%, și e urmată de Cipru (83%) și Ungaria (81%). În capătul opus al topul avem Franța (44%), Germania (49%) și Italia (53%).
Alte informații interesante despre social media în Europa:
- Cheltuielile pentru promovare plătită în social media (în Europa) e posibil să ajungă la 33,95 miliarde de dolari în 2024.
- 60,9% din business-urile din UE au folosit social media în 2023, cu 36,8% mai multe ca în 2015.
- 29,5% din business-urile din UE au folosit un singur tip de social media, 23,3% au folosit două și 8,1% au folosit trei.
- 68,7% din consumatorii din Marea Britanie folosesc Instagram cel mai mult, urmat de Facebook și TikTok.
- În al patrulea trimestru din 2023, Meta a declarat că aprox. 308 de milioane de europeni folosesc zilnic Facebook.
- În al treilea trimestru din 2023, Spania a avut cei mai mulți utilizatori din Europa care folosesc WhatsApp (aprox. 91% din populație). Italia și Portugalia sunt foarte aproape, cu 90,3% din utilizatori pe WahstApp. Pe locul 4 e Românpa cu peste 88% din utilizatorii de pe internet în aplicație.
- 46,5% din consumatorii din Marea Britanie se bazează pe TikTok să descopere produse și 36,3$ folosesc aplicația ca sursă de știri.
- 73,3% din persoanele care au participat la studiul realizat de Sprout au declarat că ar fi conforatabili ca brandurile să folosească AI pentru a fi mai rapizi în relația cu clienții în social media. of respondents would be comfortable with brands using AI to deliver faster customer services on social media.