Contact Information

Instagram lansează oficial o schimbare importantă pentru profilul Instagram!

După ce au testat schimbarea o perioadă, Instagram a decis acum să înceapă lansarea ei oficială. Așa că de acum pozele de pe profil (grid-ul) nu vor mai fi pătrate, ci dreptunghiulare.

”Lansăm un grid dreptunghiular pe profil în acest weekend. Știu că unii dintre voi apreciați foarte mult formatul pătrat, iar fotografiile pătrate fac parte cumva din moștenirea Instagram. Totuși, în acest moment, majoritatea conținutului încărcat – fie fotografii, fie video-uri – este orientat vertical. Deci portret, nu landscape sau pătrat. Și este destul de neplăcut să fie tăiate excesiv. Știu că este o schimbare. Știu că poate fi puțin deranjant. Dar cred că este un disconfort de tranziție. Pe termen lung, cred că oamenii vor fi încântați că mai multe dintre fotografiile și videoclipurile lor vor fi vizibile exact așa cum au fost intenționate, în loc să fie decupate agresiv.” – a declarat Adam Mosseri (șeful Instagram) pe contul lui despre schimbarea grid-ului

Dacă ai postări foto și video atunci nu ar trebui să fie rea tranziția. În schimb dacă ai postări cu text, e posibil să arate rău.

Există o opțiune prin care poți modifica preview-ul, adică felul în care arată poza pe profil. Poți alege dacă să transformi postarea în format pătrat și să îi adaugi un fundal. Din păcate, poți alege doar între fundal alb și negru.

În stângă ai butonul Fit / Fill și alegi dacă poza umple tot ecranul sau o vrei pătrată. Dacă o vrei pătrată ai opțiunea Background si adaugă alb sau negru în partea de sus și jos.

La ce dimensiuni faci de acum postările Instagram

De acum înainte e bine să faci postările Instagram pe formatul 1080 px x 1350 px. Zona de lucru e de 1015 px x 1350 px.

Zona asta de lucru e mai îngustă pentru că atunci când te uiți pe profil, marginile din stângă și dreapta sunt tăiate așa că trebuie să te asiguri că acolo nu ai nimic. 

Eu lucrez cele mai multe postări în Canva și îmi pun grid-uri în stângă la 33 de pixeli și în dreapta la 1047.

De la File -> Settings -> Show rulers and guides poți seta să apară riglele pe lățime și lungime. Apoi tragi cu mouse-ul din margine reperele astea mov. Ele nu vor apărea pe poze. Sunt doar pentru tine să te ajute să lucrezi.

Cel mai stupid e că nu au adoptat feed complet vertical. În 2022 au testat o versiune full verticală de feed și utilizatorilor nu le-a plăcut deloc. De data asta, au făcut-o și nu le pasă de opinia utilizatorilor.

Eu nu am fost niciodată adepta unui grid mult prea planificat. Prefer un design coerent, care să se potrivească cu brandul și să aibă 2-3 variațiuni de postări care să dea puțină diversitate. Important e să se potrivească brandului și conținutul să fie bun.

Sunt branduri pentru care partea estetică e extrem de importantă, dar nu se aplică pentru orice brand. Unii devin mult prea concentrați pe cum arată conținutul, nu pe ce scopul acelui conținut.

Problema mea cu această schimbare e că sunt atâtea dimensiuni. Au ales formatul 4:5. Trebuiau să-l lase să se afișeze în feed la fel, nu să fie mai îngust. Pe calculator arată tot square. Să vedem cât le ia să actualizeze și acolo.

Dar, schimbarea asta e bun reminder că rețelele sociale nu sunt în categoria owned media, prin urmare, pot oricând să introducă ce schimbări doresc. De asta e bine să fii adaptabil în tot ce faci pentru canelele pe care nu le deții.

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *