Contact Information

Am găsit ieri un articol pe Social Media Today care întâi m-a intrigat, apoi m-a întristat.

În articol se vorbește despre o urmare a măsurii luate de Instagram (pe care o activează în tot mai multe conturi) și anume: ascunderea numărului de like-uri primite la postări pe Instagram. Adică atunci când te uiți în feed sau direct în conturile altor utilizatori, nu vezi câte like-uri au postările. Măsură e luată pentru a reduce competiția. Pentru a se reduce atenția asta centrată doar în jurul likeurilor primite.

Și consider că o măsură bună. În special pentru că s-a creat o cultură toxică în jurul like-urilor.

Dar se pare că din cauza acestei măsuri tinerii, în număr tot mai mare, își transformă contul din personal în business pentru a avea acces la mai multe date. Chestie perfect logică. Adică mi se pare superficial să te uiți doar la numărul de like-uri, urmărind mai multe date din insights înveți să îți analizezi publicul, postările, etc. Nu doar să postezi selfie-uri cu tine.

Articolul de pe SocialMediaToday.com continuă cu mențiunea că atunci când îți transformi contul în business trebuie să dai informații extra, de contact. Și că acestea devin publice. Astfel tinerii care își transformă conturile personale în conturi business își expun numărul de telefon, care devine public.

David Stier estimează că sunt cam 2 milioane de utilizatori, din categoria de vârstă 12-15 ani, care au în acest moment numărul de telefon și/sau email-ul afișat public.

Stier a analizat peste 200.000 de conturi Instagram din diverse țări și a ajuns la concluzia că milioane de minori își expun datele de contact. Autorul continuă articolul menționând că Stier a raportat problema către Instagram, dar nu s-a rezolvat nimic.

Iar aici mi s-a tăiat mie firul. Și aici începe rantul meu despre educație digitală și cum trebuie mereu să învățăm și să căutăm. (insert personal rant adresat trollilor care îmi scriu ocazional că prezint tutoriale prea simple)

Sigur, și Instagram ar putea face ceva (deși sincer nu cred că îi interesează). Ar putea să pună by default informațiile de contact ascunse, iar dacă vrei să le pui publice, să le pui cu mâna ta. Dar și fiecare din noi trebuie să fim atenți, trebuie să căutăm, să învățăm și să ne protejăm cât putem informațiile private.

Da, informațiile de contact de pe conturile business de Instagram pot fi ascunse. Vezi în video mai jos.

Și alt aspect important de menționat pentru universul social media. Rețelele de socializare nu există doar pentru postat selfie-uri și poze din vacanță, ci și pentru a distribui către cercul tău de prieteni informații utile. Cum e articolul ăsta. Dar lasă că le arăți tu lor (bloggerilor, vloggerilor, influencerilor) că nu e așa de important ce fac ei și ține informația doar pentru tine. Să știi doar tu.

Sharing is caring! Trebuie să ne menținem informați. Da, și despre ce a mai purtat Rihanna, dar și despre cum să ne protejăm informațiile private. 

Asta ca să nu lungesc articolul vorbind și despre parole și securizarea conturilor. Fă-ți un bine și urmărește video-ul de aici, apoi securizează-ți contul de Instagram.

Foto: Pexels

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *