În aprilie anul trecut a fost un val de mare interes pe zona audio. De fapt e o perioadă de câțiva ani în care podcasturile au crescut mult, apoi a venit succesul aplicației Clubhouse (care era centratată pe audio) așa că Facebook, în lupta lui pentru relevanță, a anunțat introducerea unei secțiuni dedicate pentru podcasturi pe pagini.
Nu le hostai acolo, ci încărcai feed-ul de podcast și trăgea el episoadele.
Ei bine, începând cu 3 iunie, vor fi scoase podcasturile de pe paginile Facebook. În plus, Facebook va renunța și la Soundbites (un produs centrat pe format audio scurt), cât și hub-ul audio. Acestea vor fi oprite în următoarele săptămâni, după cum a declarat un purtător de cuvânt al companiei Meta pentru Bloomberg.
Live Audio Room-urile vor fi integrate de acum în Facebook Live, ceea ce înseamnă că atunci când vei porni un live pe Facebook vei putea decide dacă să fie doar audio sau video + audio.
Facebook nu va trimite niciun fel de notificare că se întrerupe serviciul de podcasturi.
Este mai mult decât clar că Facebook se concentrează pe video și Metaverse. Chiar acum câteva zile, Meta a dezvăluit că Reel-urile reprezintă acum mai mult de 20% din timpul pe care oamenii îl petrec pe Instagram, iar video-ul în general reprezintă 50% din timpul petrecut pe Facebook (sursa).
Photo by Harry Cunningham @harry.digital from Pexels