Jocurile au cea mai mare fluctuație în aplicațiile de pe telefonul meu. Le descarc cu entuziasm, le joc până la sfârșit și le șterg din varii motive (nu găsesc soluție la un nivel sau, mai rău, îmi blochează telefonul).
Din toate trendurile de mobil, jocurile au viața cea mai scurtă.
Undeva prin aprilie, Greystripe (mobile ad network) a făcut public raportul trimestrial. (Articol) Și datele au arătat că aplicațiile iPhone sunt folosite 9,6 minute per sesiune și sunt accesate de 19,9 ori înainte ca utilizatorul să își piardă interesul.
Durata lor scurtă de viață are legătură cu designul și simplitatea mecanismului pentru că trebuie să atragă atenția maselor, nu a jucătorilor dedicați. Tipurile astea de jocuri sunt de cele mai multe ori accesate în timpii morți din programul nostru – stăm la coadă, așteptăm un prieten sau metroul etc.
După cum explică și creatorul de jocuri Blue Key Red Key:
This core gameplay mechanic instantly clicks with you because it resonates with something you already know from the real world. Whether it is the logic behind catapults as in Angry Birds, the logic behind rope cutting as in Cut the Rope or the slicing of fruit as in Fruit Ninja, the relationship between what you do, and what plays out on the screen seems intuitive and logical.
Trebuie să fie simple, dar în același timp să muncești pentru reușita lor. Dacă sunt prea simple, le termini repede și gata, se duce farmecul. În același timp, dacă le faci prea complexe, riști să pierzi utilizatorul. (De-aia s-a dus și Zynga în jos)
De exemplu, pe mine mă enervează rău de tot jocurile pe nivele (deh sunt obsedată de nivel și dificultate) când mă blochez la un nivel și pur și simplu nu pot să trec de el (de luni bune!). Păi normal că te face să te simți aiurea și îl ștergi din telefon.
Candy Crush nu m-a prins, dar sunt de ceva timp addicted și enervată de Jewels. Am trecut și printr-o scurtă fază Majong de le-am terminat pe toate.
Tu ce părere ai de joculețele astea ușoare? Te-au prins și pe tine? Ai un guilty app de ăsta în telefon?