Contact Information

Adam Mosseri a publicat recent un video despre cum funcționează algoritmul Instagram. Am trecut mai jos informațiile + notițele mele. 

Există și un articol pe site-ul Instagram dacă vrei să îl accesezi să vezi informația originală.

Algoritmul

Nu e un singur algoritm, ci mai multe, plus procese de ranking (adică un fel de top). Cu ajutorul lor, Instagram îți oferă un feed ”personalizat” pentru tine, să fie interesant pentru tine, să aibă conținut care e cel mai probabil să îți placă.

Story-urile 

În primul rând, Instagram se uită la fiecare Story pe care e posibil să îl vezi pentru că a fost publicat de un cont pe care îl urmărești. Apoi estimează cât de interesat e posibil să fii de fiecare din acele story-uri. 

Pentru a face asta se folosesc de ”proxies”. Sunt predicții pe baza acțiunilor tale anterioare și așa Instagram estimează ce e posibil să faci: apeși un story să îl deschizi, dai reply la story, apeși pe butonul de like din story, trimiți o reacție sau un emoji.

Iar aceste ”proxies” sunt făcute pe baza a ce numește Instagram ”signals”: ce știe aplicația despre tine și interesele tale.

E ceva ce am mai zis și cu alte ocazii: algoritmul Instagram e bazat pe acțiunile tale din aplicație. La ce story-uri te uiți și cu care interacționezi, Reel-urile la care te uiți mult, postările la care dai like, share, save etc. Acțiunile tale modelează ce îți livrează aplicația.

Acum, când e vorba de Story-uri contează:

  1. Istoricul tău de interacțiune cu story-urile – te uiți la story-urile acelui cont
  2. Istoricul tău de interacțiuni cu acel cont – dacă dai reply la story-urile publicate de acel cont sau ai dat like-uri la story-urile publicate de acel cont în trecut
  3. Cât de apropiată e relația ta cu acel cont în general – dacă vă trimiteți mesaje constant

Le-am așezat în ordinea importanței.

Pe baza acestor criterii îți sunt așezate story-urile în partea de sus în aplicație.

În felul ăsta, Instagram încearcă să te ajute să menții conexiunea cu conturile care contează pentru tine. 

Feed-ul

Scopul feed-ului e să te ajute să fii la curent cu ce s-a mai postat de când nu ai mai intrat în aplicație. Sunt postări de la conturile pe care le urmărești + recomandări de postări publicate de conturi care e posibil să fie de interes pentru tine. 

Și aici, ca pe Story, Instagram face o serie de predicții. Cât de probabil e să comentezi, să dai like, să-l shareuiești mai departe, să apeși pe poza de profil și chiar să petreci mai multe secunde uitându-te la postare. Contează și timpul pe care îl stai pe o postare. 

De aceea e important să interacționezi cu ce îți place. Trebuie să înveți algoritmul ce vrei să vezi.

Și aici, ca pe Story, se folosesc de ”signals”, ce știe Instagram despre tine și ce îți place.

În ordinea importanței:

  1. Istoricul tău de interacțiuni – cu ce postări interacționezi cel mai des și la care le dai like
  2. Informații despre acea postare – dacă e populară, dacă e multă activitate în jurul ei
  3. Informații despre contul care a publicat postarea 
  4. Cât de mult ai interacționat cu acel cont în trecut

Instagram încearcă să ordoneze feed-ul astfel încât să îți ofere ce te interesează pe tine să vezi. Pe baza acestor informații. Ce te-ar interesa cel mai mult ocupă cele mai de sus poziții, iar ce te-ar interesa mai puțin sunt puse în partea de jos. (Acuma depinde cât scrollezi. Eu uneori dau doar 2 scroll-uri în feed, alteori stau mai mult)

Instagram încearcă să ghicească ce vrei să vezi. Mai mult, au lansat cele 2 feed-uri care te-ar ajuta să filtrezi tu feed-ul astfel încât să vezi ce te interesează. 

Apăsând pe logo-ul Instagram în aplicație, apar 2 feed-uri extra. Following și Favorites.

Following îți arată strict postările publicate de conturile pe care le urmărești în ordine CRONOLOGICĂ.

Favorites e un feed special doar pentru ce conturi sunt mai dragi și mai importante pentru tine. Vreau să mai adaug aici: orice cont trecut la Favorites are prioritate în feed-ul default de pe Instagram.

Reel-uri

Secțiunea de Reel-uri are conținut publica de cele mai multe ori de conturi pe care nu le urmărești. Și pentru această secțiune Instagram fac o serie de predicții pentru fiecare Reel să estimeze cam cât de interesat ai fi de el. 

Cum aleg ce Reel-uri să îți arate: se uită la interacțiunile tale, la interacțiunile altora și interese au aceștia. 

Și apoi estimează:

  1. Cât de probabil e să te uiți la un Reel până la final
  2. Cât de probabil e să trimiți un Reel unui prieten
  3. Cât de probabil e să te duci pe pagina audio-ului, care e un semnal și că e posibil să faci și tu un Reel cu acel audio

Plus:

  1. Ce interese ai pe Instagram (pe baza interacțiunilor tale și timpul petrecut uitându-te la postări și Reel-uri)
  2. Informații despre Reel, contul care l-a publicat și cât ai interacționat cu el în trecut

Toate informațiile astea sunt folosit pentru a crea feed-ul de Reel-uri potrivite pentru tine și interesele tale. 

Explore

Secțiunea Explore seamănă cu Reel-uri: e plină de recomandări, conținut care e publicat de conturi pe care nu le urmărești. 

În Explore găsești atât poze, cât și Reel-uri. Iar scopul secțiunii e să te ajute să descoperi conținut nou și interesant. Și, evident, noi conturi pe care să le urmărești. 

Instagram face predicții despre cât de probabil e să dai:

  • like unei postări din Explore
  • Save unei postări
  • share unei postări

Ce semnale folosesc pentru a face predicții pentru conținutul din Explore:

  1. Informații despre acea postare – cât de populară e postarea respectivă în acel moment
  2. Istoricul tău de interacțiuni – cam ce fel de postări te interesează constant
  3. Informații despre contul care a publicat postarea și istoricul tău de interacțiune cu el

Cum poți îmbunătăți recomandările de pe Instagram:

  • În Settings găsești o secțiune: Suggested Content și acolo poți face tot felul de setări pentru conținut pe care nu îl dorești – inclusiv după cuvinte cheie, fraze și chiar emoji
  • Selectează Not Interested ori de câte ori nu îți place o postare recomandată 
  • De asemenea, poți să vezi și de ce ți-a fost recomandată o postare: apasă pe butonul X din dreapta sus și găsești în meniu Why Am I Seeing This Post?

Shadowbanning

Shadowbanning e, în general, o problemă de reach, când reach-ul primit nu e cel la care te aștepți.

Adam Mosseri subliniază în feed că Instagram nu alterează reach-ul pentru a forța utilizatorii să plătească pentru reclame.

”Dacă e o audiență interesată de ce publici, este în interesul nostru ca business pentru a conecta acele persoane la conținutul tău cât mai eficient. Cu cât conectăm acele persoane cu conținutul de care sunt interesate, cu atât vor fi mai fericite, cu atât vor folosi mai mult Instagram, cu atât tu vei fi mai fericit și vei folosi mai mult Instagram.”

De fapt cred că ăsta e motivul pentru care Adam Mosseri a făcut acest video. :D

Dar chiar sunt situații când e redus reach-ul conturilor și șterg postări pentru că sunt încălcate Community Guideliness. 

Și pentru asta au creat o secțiune în care oricine poate să vadă dacă sunt probleme cu contul și postările publicate. Și, dacă nu îți e recomandat contul în Explore și în recomandările din feed-ul principal de pe Instagram.

Frumos ar fi fost să folosească meniul nou de setări, pentru că secțiunea Account Status e mutată în secțiunea Help din Settings.

Cum să îți crești reach-ul

Experimentează! Fiecare audiență e diferită și sunt diferite și interesele lor. Așa că trebuie să experimentezi pentru a descoperi ce le place, cu tool-uri interacționează constant etc.

Verifică în mod constant secțiunea Insights! Acolo poți să vezi și mai bine ce merge și ce nu. Trebuie să te uiți pe perioade mai mari pentru a observa trendurile. O dată se întâmplă să nu meargă o postare. Dacă o repeți altfel (poate alt format, altă oră), e posibil să meargă excelent. De asta e bine să analizezi pe perioade mai mari de timp.

Colaborează cu alți creatori de conținut! 

Verifică Account Status și vezi dacă ai probleme cu recomandarea contului!

Creează conținut original și engaging!

Instagram lucrează tot mai mult pentru a face diferența între conturi agregator (care re-publică conținut distribuit de alte conturi) și conturile celor care publică conținut original.

Interesant videoul. Nu sunt lucruri noi. Sunt pur și simplu explicate cu mai mult sens în video, per subiect de interes. Sper că a, reuși să le rezum cât mai clar în articol.

Photo by Amar Preciado

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *