Când e vorba de strategia de social media, 2 întrebări sunt importante: pe ce rețele sociale ar trebui să fiu prezent și la ce oră e cel mai bine să postez.
Așa că m-am gândit că e cel mai bine să adun informații din mai multe surse.
Care e în general cea mai bună oră pentru publicarea postărilor
Sprout Social
Sprout Social a analizat aproape 2 miliarde de acțiuni (engagement) din 400.000 de profile pe Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest și TikTok. Ei au concluzionat că, în general, cele mai bune momente pentru publicare de conținut în social media sunt:
- luni – între 11 și 12
- marți – între 10 și 14 și între 15 și 16
- miercuri – între 9 și 15
- joi – între 9 și 14
- vineri – între 10 și 11
- cele mai bune zile pentru publicare de conținut: marți, miercuri și joi
CoSchedule
CoSchedule a concluzionat că cele mai bune ore pentru publicarea conținutul în social media sunt: 19:00, 15:15 și 8:41.
Cele mai bune perioade de o oră: 9:00, 19:00 și 10:00.
Cele mai bune ore la care publică 0,5% din organzații sunt: 12:00, 18:00 și 9:00.
*Pentru a avea engagement la postări ai nevoie de mai mult decât de cea mai bună oră la care să postezi. Conținutul te ajută să obții engagement, mai mult decât oră la care îl publici.
Cele mai bune zile în care să publici conținut: vineri, miercuri și luni.
Zilele în care organizațiile publică frecvent conținut: miercuri, marți și joi.
Cea mai bună oră la care să postezi pe Facebook
◼ BUFFER
Conform analizei Buffer, cel mai bun moment pentru a posta pe Facebook e vinerea, la ora ora 10. Vezi mai multe detalii aici.
◼ SPROUT SOCIAL
Conform analizei realizate de Sprout Social, cele mai bune momente pentru a posta pe Facebook sunt: luni (9:00-12:00), marți (9:00-14:00 și 17:00), miercuri (9:00-15:00 și ora 17:00), joi (9:00-14:00 și ora 17:00) și vineri (9:00-11:00). Mai multe detalii aici.
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe Facebook e 7 dimineața, marțea. Alte ore bune sunt: luni – ora 8, miercuri – ora 7, joi – ora 8, vineri – ora 7, sâmbătă – ora 10 și duminică – ora 11.
Alte recomandări de la Hootsuite:
- postările foto au cel mai mare engagement
- postările cu link-uri au cel mai scăzut engagement
- peste 80% din utilizatori accesează Facebook pe telefon
Mai multe detalii găsești aici.
◼ COSCHEDULE
Conform analizei CoSchedule:
- cele mai bune ore la care să postezi pe Facebook: ora 9:00, ora 7:00, ora 10:00, ora 8:00 și ora 11:00
- cele mai bune zile în care să postezi: vineri, miercuri și luni
Mai multe detalii găsești aici.
◼ LATER
Conform Later, cea mai bună oră la care ar trebui să postezi pe Facebook e între ora 6 și ora 12. Mai mult detalii găsești aici.
🔴 Identifică cele mai bune ore pentru pagina ta de Facebook
Toate orele și zilele menționate mai sunt sunt recomandări. Nu există o oră bună pentru toată lumea pentru că altfel toată lumea ar publica la ora aia și e imposibil ca toată lumea să aibă și rezultate.
Prin urmare, trebuie să identifici care sunt orele și zilele potrivite pentru pagina ta, la care audiența ta e activă. Pe lângă asta, după ce identifici orele și zilele nu înseamnă că orice postezi la acele ore va avea succes garantat. Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ai în vedere e CE postezi.
Pentru a identifica orele bune pentru pagina ta de Facebook trebuie să intri în Business Suite, sau, pe Facebook, te muți pe pagina respectivă și accesezi Insights din meniul din stânga. Apoi poți grupa conținutul după reach și engagement. Îți recomand să analizezi constant aceste informații (și nu numai), lunar recomand și chiar săptămânal.
Cea mai bună oră la care să postezi pe Instagram
◼ BUFFER
Conform analizei Buffer, cele mai bune ore la să postezi pe Instagram sunt ora 7 și ora 8, în timpul săptămânii. Mai multe detalii găsești aici.
◼ SPROUT SOCIAL
Conform analizei realizate de Sprout Social, cele mai bune momente pentru a posta pe Instagram sunt: luni (11:00-14:00), marți (10:00-16:00), miercuri (9:00-16:00), joi (9:00-13:00 și 14:00) și joi (11:00). Mai multe detalii găsești aici.
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe Instagram e 11 dimineața, miercurea. Alte ore bune sunt: luni – ora 11, marți – ora 8, joi – ora 11, vineri – ora 14, sâmbătă – ora 8 și duminică – ora 18.
Alte recomandări de la Hootsuite:
- conturile business publică în medie 1,55 postări pe zi în feed-ul principal
- postările carusel au cea mai mare rată de engagement pentru conturile business
- etichetarea produselor (prin opțiunea de pe Instagram) crește vânzările cu 37%
- conturile business e bine să publice postări dimineața, iar, pe conturile personale, utilizatorii preferă să posteze seara, la ora 20 sau 21
- anumite industrii sunt potrivite pentru a publica postări după-amiaza / seara – imobiliare, magazine online și conturi de entertainment
Poți găsi mai multe detalii aici.
◼ AGORAPULSE
Conform AgoraPulse, cele mai bune ore pentru a posta pe Instagram sunt:
- luni – ora 5, ora 11, ora 13
- marți – ora 9, ora 13, ora 14
- miercuri – ora 5, ora 9, ora 11
- joi – între ora 5 și ora 6, între ora 11 și ora 13
- vineri – ora 7, ora 11, ora 14
- sâmbătă – ora 9
- duminică – ora 1, ora 7, între ora 18 și ora 20
Mai multe detalii găsești aici.
◼ HUBSPOT
Conform Hubspot:
- cele mai bune ore sunt: între ora 12 și ora 15 și între ora 18 și ora 21
- cea mai bună pentru engagement e vinerea, urmată de sâmbătă și duminică
- Seara, între ora 18 și ora 20:59 înregistrează cele mai bune rate de engagement
Mai mult detalii găsești aici.
◼ LATER
Conform Later, ora 4 (noaptea/dimineața) e cea mai bună oră de postat pe Instagram. Mai multe detalii găsești aici.
◼ COSCHEDULE
Conform analizei CoSchedule:
- cele mai bune ore la care să postezi pe Instagram sunt: ora 9:01, ora 19:59 și ora 9:00
- cele mai bune zile în care să postezi sunt: miercuri, vineri, marți
Găsești mai multe detalii aici.
🔴 Identifică cele mai bune ore pentru contul de Instagram
Toate orele și zilele menționate mai sunt sunt recomandări. Nu există o oră bună pentru toată lumea pentru că altfel toată lumea ar publica la ora aia și e imposibil ca toată lumea să aibă și rezultate.
Prin urmare, trebuie să identifici care sunt orele și zilele potrivite pentru contul tău, la care audiența ta e activă. Pe lângă asta, după ce identifici orele și zilele nu înseamnă că orice postezi la acele ore va avea succes garantat. Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ai în vedere e CE postezi.
Pentru a identifica orele bune la care să postezi pe contul tău de Instagram le găsești în aplicație. Trebuie să intri în secțiunea Insights de pe profil (trebuie să accesezi meniul din dreapta sus).
Cea mai bună oră la care să postezi pe TikTok
◼ BUFFER
Buffer ne recomandă să publicăm conținut pe TikTok marțea, la ora 16, vinerea la ora 8 și duminica la ora 14. Mai multe detalii găsești aici.
◼ SPROUT SOCIAL
Conform Sprout Social, e bine să postăm pe TikTok:
- marți – între 16 și 18
- miercuri – între 9 și 11, ora 12, între 14 și 18
- joi – între 9 și 11, între 14 și 18
- vineri – între 16 și 18
Mai multe detalii găsești aici.
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe TikTok e ora 19, joi. Alte ore bune sunt: luni – ora 22, marți – ora 9, miercuri – ora 7, vineri – ora 16, sâmbătă – ora 11 și duminică – ora 16.
Alte recomandări de la Hootsuite:
- nu te descuraja dacă nu ai multe afișări în primele ore după publicare; videurile de pe TikTok au de regulă nevoie de 24 de ore pentru a fi trimise de algoritm
- TikTok adesea publică videourile mai târziu decât în momentul în care tu ai publicat acel video așa că e bine să îl publici puțin mai devreme de ora la care ai vrea să fie în feed-urile utilizatorilor (recomandarea asta cred că se aplică și pentru celelalte rețele sociale)
- 55% din utilizatori caută conținut amuzant pe TikTok
- TikTok e canalul cu cea mai rapidă creștere pentru descoperirea de produse
🔴 Identifică cele mai bune ore pentru contul de TikTok
Toate orele și zilele menționate mai sunt sunt recomandări. Nu există o oră bună pentru toată lumea pentru că altfel toată lumea ar publica la ora aia și e imposibil ca toată lumea să aibă și rezultate.
Prin urmare, trebuie să identifici care sunt orele și zilele potrivite pentru contul tău, la care audiența ta e activă. Pe lângă asta, după ce identifici orele și zilele nu înseamnă că orice postezi la acele ore va avea succes garantat. Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ai în vedere e CE postezi.
Pentru a identifica orele bune la care să postezi pe contul tău de TikTok le găsești în aplicație. Trebuie să intri în secțiunea Analytics prin TikTok Studio de pe profil (trebuie să accesezi meniul din dreapta sus). În secțiunea Followers găsești informații despre audiența ta.
Cea mai bună oră la care să postezi pe YouTube
◼ BUFFER
Buffer a anlizat 1 milion de postări de pe YouTube, publicate prin platforma lor, și a ajuns la următoarele concluzii:
- cel mai bun moment în care ar trebui să publici videouri pe YouTube e vinerea, între ora 15 și ora 16
- alte momente bune: marțea, la ora 14, și joia, la ora 18
Pentru YouTube Shorts cele mai bune momente sunt: vineri – între ora 15 și ora 16, joi – ora 18 și marți – ora 14.
Mai multe detalii găsești aici.
◼ METRICOOL
Metricool ne recomandă să publicăm pe YouTube la ora 21, dar există o creștere a afișărilor și la ora 9.
Pentru YouTube Shorts, cea mai bună oră de publicare e ora 1 (noaptea).
Mai multe detalii găsești aici.
◼ SOCIALPILOT
Conform SocialPilot, cea mai bună oră la care să postezi un video pe YouTube e între ora 14 și ora 16 în timpul săptămânii și între 9 și 11 în weekend. Mai multe detalii găsești aici.
🔴 Identifică cele mai bune ore pentru canalul tău de YouTube
Toate orele și zilele menționate mai sunt sunt recomandări. Nu există o oră bună pentru toată lumea pentru că altfel toată lumea ar publica la ora aia și e imposibil ca toată lumea să aibă și rezultate.
Prin urmare, trebuie să identifici care sunt orele și zilele potrivite pentru contul tău, la care audiența ta e activă. Pe lângă asta, după ce identifici orele și zilele nu înseamnă că orice postezi la acele ore va avea succes garantat. Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ai în vedere e CE postezi.
Platforma Studio te ajută să identific cele mai bune ore pe baza istoricului tău de publicare și a rezultatelor obținute de videourile tale. Trebuie să intri în secțiunea Analytics la Audience.
Cea mai bună oră la care să postezi pe LinkedIn
◼ BUFFER
Buffer ne recomandă să publicăm postări între ora 9 și ora 17, joia și vinerea. Cele mai bune formate de conținut sunt: video, poze și PDF.
Pe zile, orele recomandate sunt: luni – ora 16, marți – ora 16, miercuri – ora 14, joi – ora 16, vineri – ora 13, sâmbătă – ora 22 și duminică – ora 7.
Mai multe detalii aici.
◼ SPROUT SOCIAL
Cele mai bune ore la care să postezi pe LinkedIn: între 10 și 12, marțea și miercurea și la ora 10, joia. Iar cele mai bune zile pentru a publica conținut pe o pagină de companie sunt marți, miercuri și joi. Mai multe detalii găsești aici.
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe Facebook e între ora 8 și ora 9, marțea și miercurea.
Alte ore bune sunt: luni – ora 11, marți – între 6 și 8, miercuri – ora 9, joi – ora 14, vineri – ora 20, sâmbătă – între 4 și 5 (dimineața) și duminică – ora 6.
Alte recomandări de la Hootsuite:
- e mai bine să publici diferite tipuri de conținut de-a lungul zilei pe LinkedIn – conținut scris dimineața și conținut video după-amiaza
- 40% din vizitatori interacționează organic cu o pagină business în fiecare săptămână
- 82% din marketerii B2B au succes pe LinkedIn
Mai multe detalii găsești aici.
◼ COSCHEDULE
- cele mai bune ore: ora 10:00, ora 11:00, ora 12:00, ora 15:00 și ora 14:00
- cele mai bune zile: marți, joi și miercuri
Mai multe detalii aici.
◼ SPRINKLR
Conform Sprinklr, cele mai bune ore pentru a publica conținut pe LinkedIn sunt:
- luni – între ora 8 și ora 11 + între ora 14 și ora 16
- marți – între ora 6 și ora 12
- miercuri – între ora 12 și ora 14
- joi – între ora 10 și ora 14
- vineri – între ora 8 și ora 10 + între ora 13 și ora 14
- sâmbătă – între ora 5 și ora 6
- duminică – pe la ora 6
Mai multe detalii găsești aici.
◼ LATER
Conform Later, cea mai bună oră pentru LinkedIn e între ora 8 și ora 13. Vezi aici mai multe detalii.
◼ METRICOOL
Metricool ne recomandă:
- luni – între ora 9 și ora 11
- marți – între ora 8 și ora 10
- miercuri – în jurul orei 12
- joi – între ora 10 și ora 12
- vineri – între ora 11 și ora 12
- sâmbătă – între ora 18 și ora 21
- duminică – între ora 18 și ora 21
Mai multe informații găsești aici.
Cea mai bună oră la care să postezi pe Threads
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe Threads e 8 dimineața, marțea. Mai multe detalii găsești aici.
Cea mai bună oră la care să postezi pe X (fostul Twitter)
◼ BUFFER
Buffer a analizat 1 milion de postări și a ajuns la concluzia că cea mai bună ora de postare e ora 11, lunea și vinerea. Mai multe detalii aici.
◼ SPROUT SOCIAL
Sprout Social recomandă:
- luni – între ora 10 și ora 12
- marți – între 9 și 15
- miercuri – între 9 și 15
- joi – între 9 și 15
- vineri – între 10 și 12
Cele mai bune zile: marți – joi
Mai multe informații găsești aici.
◼ HOOTSUITE
Conform Hootsuite, cea mai bună oră la care e bine să postezi pe X, fostul Twitter, e 7 dimineața, lunea, și 10 dimineața, miercurea. Mai multe informații găsești aici.
◼ COSCHEDULE
- cele mai bune ore: ora 9:00, ora 10:00, ora 12:00, pra 13:00 și ora 15:00
- cele mai bune zile: miercuri, joi și vineri
Mai multe detalii găsești aici.
Cea mai bună oră la care să postezi pe Pinterest
◼ SPROUT SOCIAL
- marți – vineri – ora 1 (noaptea)
- joi – ora 3 (tot noaptea)
- ora 12 – marțea și vinerea
- cele mai bune momente: ora 20:00, ora 16:00, ora 21:00, ora 15:00 și ora 14:00
- cele mai bune zile: duminică, luni și marți
Concluzia acestor stastici e că trebuie să îți cunoști foarte bine audiența / clientul ideal și trebuie neapărat să faci și tu propriile analize, să descoperi ce funcționează cel mai bine pentru conturile tale de social media. Toate recomandările de mai sus sunt medii, e analizat mult conținut și se face o medie. E posibil ca tu să te afli în afara acestei medii, de aceea e important să analizezi mereu ce funcționează la tine.