Într-o serie de postări publicate recent pe Threads, Adam Mosseri, șeful Instagram, avertizează că utilizatorii nu ar trebui să își pună toată încrederea în imaginile pe care le întâlnesc online.
Motivul principal este inteligența artificială, care a ajuns într-un punct în care poate produce fotografii și clipuri aproape imposibil de deosebit de conținutul real.
Mosseri subliniază că verificarea sursei e modul prin care utilizatorii se pot proteja. El consideră că platformele de social media, precum cele deținute de Meta, au responsabilitatea de a eticheta în mod clar conținutul creat cu ajutorul AI, pe cât posibil. Totuși, șeful Instagram recunoaște că nu toate materialele vor putea fi marcate corespunzător și că, în astfel de situații, platformele trebuie să ofere contexte suplimentare despre cine distribuie acel conținut.
Ideea din spatele acestei abordări este de a-i lăsa pe utilizatori să decidă câtă încredere au în acel conținut. În prezent, regulile și instrumentele de context ale Meta nu sunt foarte dezvoltate în direcția asta, dar compania a sugerat recent că ar urma schimbări mari legate de regulile privind conținutul. Vedem ce urmează! Să nu uităm că atunci când au implementat opțiunea de a marca imaginile cu eticheta ”Made with AI” au automatizat etichetarea și au marcat eronat numeroase postări.
Ce descrie Mosseri seamănă cu Community Notes de pe X (fostul Twitter) sau cu filtrele personalizate de pe Bluesky, care ar fi binevenite pe orice platformă. Mi se par instrumente foarte utile și Meta oricum se ”inspiră” de la competiție.
Pe scurt, mesajul lui Adam Mosseri către utilizatori este unul clar: fiți atenți la sursele informației și nu credeți orbește tot ceea ce vedeți online, mai ales în că AI-ul poate genera ușor conținut convingător, dar fals.