Media Fact Book e singurul raport de analiză a pieței românești de media și publicitate. E un ghid editat anual de agenția Initiative, începând din 1997.
Analiza Media Fact Book estimează că piața de media va continua să crească, atingând valoarea record de 762 milioane de euro, până la finalul lui 2024. Se preconizează o creștere semnificativă pentru TV (+10%) și OOH (+10%), o creștere moderată pentru Digital (+7%) și Radio (+7%) și o tendință descendentă pentru Print (-10%).
Câteva informații importante din ediția 2024:
◾ Piața media din România a fost pe un trend ascendent stabil în 2023, ajungând la o valoare netă estimată de 701 milioane de euro (+6,5% față de anul anterior).
◾ Digitalul și-a continuat creșterea (+8% vs. 2022), atingând o valoare de 252 de milioane de euro, reprezentând 36% din totalul pieței media.
◾ Pentru 2024, Media Fact Book estimează o creștere moderată a pieței de digital de +7%, până la 269 de milioane de euro.
◾ Valoarea netă a pieței TV a rămas constantă la 368 de milioane de euro, reprezentând 52% din totalul pieței media.
◾ În 2024, se preconizează că printul va continua tendința negativă, cu o scădere estimată de -10% comparativ cu 2023 și o valoare totală a pieței de 4,5 milioane de euro.
◾ În 2023, categoria de Retail a continuat să domine piața de media, contribuind cu 25% din totalul estimat al pieței de media, ceea ce i-a consolidat poziția de lider începută în 2021. Acesta a fost urmat de categoriile Healthcare și Food & Beverages, care au avut, de asemenea, contribuții semnificative, reprezentând 17% și, respectiv, 12% din piață.