Pe site-ul revistei Biz am descoperit un studiu interesant despre români și cum se împacă ei cu inteligența artificială. Te invit să intri pe site-ul revistei pentru mai multe informații voi lăsa mai jos un rezumat.
Mi s-a părut interesant că există o percepție pozitivă asupra AI-ului (asociată cu roboți, tehnologie, viitor și inovație). Există și percepții negative, dar, în general, asocierile sunt pozitive.
E interesantă deschiderea către nou și dezvoltare. Aș fi crezut că mai degrabă românii sunt reticenți la dezvoltare, mai ales în zona inteligenței artificiale.
Mi s-a mai părut interesant că 45% dintre românii din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani (cu educație medie și superioară) au folosit AI la locul de muncă până acum.
40% dintre românii urbani folosesc aplicații de AI cel puțin săptămânal, iar 28% la locul de muncă.
ChatGPT e cel mai popular chatbot, urmat de Google Gemini și Microsoft Copilot. ChatGPT e folosit cel puțin săptămânal de 70% dintre românii din mediul urban.
ChatGPT este folosit în special de tineri pentru a găsi informații, a-și dezvolta skill-urile, pentru a experimenta sau a genera idei noi.
Altă informație interesantă din acest studiu e legată de domeniile de interes preferate pentru utilizarea AI:
- Învățarea unei limbi străine – 55%
- Recomandări turistice / de vacanță – 48%
- Scrierea de linii de cod (programare, depanarea erorilor) – 44%
- Planificarea meselor (rețete, calcul calorii, informații nutriționale, liste de cumpărături) – 41%
- Crearea de imagini – 37%
Rezultatele fac parte dintr-un studiu realizat de agenția independentă United Media Services, efectuat între 19-22 martie 2024 și având ca subiect impactul inteligenței artificiale (AI) asupra populației urbane din România.