Contact Information

Pe site-ul revistei Biz am descoperit un studiu interesant despre români și cum se împacă ei cu inteligența artificială. Te invit să intri pe site-ul revistei pentru mai multe informații voi lăsa mai jos un rezumat.

Mi s-a părut interesant că există o percepție pozitivă asupra AI-ului (asociată cu roboți, tehnologie, viitor și inovație). Există și percepții negative, dar, în general, asocierile sunt pozitive.

E interesantă deschiderea către nou și dezvoltare. Aș fi crezut că mai degrabă românii sunt reticenți la dezvoltare, mai ales în zona inteligenței artificiale.

Mi s-a mai părut interesant că 45% dintre românii din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani (cu educație medie și superioară) au folosit AI la locul de muncă până acum.

40% dintre românii urbani folosesc aplicații de AI cel puțin săptămânal, iar 28% la locul de muncă.

ChatGPT e cel mai popular chatbot, urmat de Google Gemini și Microsoft Copilot. ChatGPT e folosit cel puțin săptămânal de 70% dintre românii din mediul urban.

ChatGPT este folosit în special de tineri pentru a găsi informații, a-și dezvolta skill-urile, pentru a experimenta sau a genera idei noi.

Altă informație interesantă din acest studiu e legată de domeniile de interes preferate pentru utilizarea AI:

  1. Învățarea unei limbi străine – 55%
  2. Recomandări turistice / de vacanță – 48%
  3. Scrierea de linii de cod (programare, depanarea erorilor) – 44%
  4. Planificarea meselor (rețete, calcul calorii, informații nutriționale, liste de cumpărături) – 41%
  5. Crearea de imagini – 37%

Rezultatele fac parte dintr-un studiu realizat de agenția independentă United Media Services, efectuat între 19-22 martie 2024 și având ca subiect impactul inteligenței artificiale (AI) asupra populației urbane din România.

Photo by Tara Winstead

Share:

administrator

Pasionată de social media și online, am început să lucrez în online în 2006 și în social media din 2008. De la administrare de site-uri la construirea prezenței în social media a unor branduri mari - reviste precum Cosmopolitan și Marie Claire. Ulterior, am ocupat poziția de Social Media Manager la Kiss FM, cel mai popular post de radio din România. 📱 În prezent, sunt Social Media Specialist freelancer, mereu în căutarea proiectelor provocatoare care să mă inspire și să îmi permită să creez strategii eficiente pentru branduri diverse. ▪ SocialWeb.ro e proiectul meu de suflet, prin care ajut antreprenori și specialiști din domeniu să fie la curent cu tot ce e nou în social media.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *