Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Pinterest a anunțat oficial o schimbare imensă pentru ei – transformarea butonul Pin It. Se pare că e un trend de schimbare în cadrul rețelelor de socializare de schimbare de butoane / acțiuni. Dar oare schimbarea asta o să aducă mai mulți utilizatori pe site? 

Pin-It-devine-SaveDe ceva timp, intru mai rar pe site-ul Pinterest. Mai mult pinuiesc chestii de pe alte site-uri fără să mai intru pe acolo. Dar în ultimele vizite pe site, am observat un alt buton în loc de cel de Pin It. Acum tronează unul pe care scrie Save.

Și au mai apărut și săgeți în stânga și dreapta când deschizi un pin cu ajutorul cărora navighezi mai ușor printre pin-uri.

Schimbarea asta îmi amintește de momentul când Facebok a decis schimbarea butonului de Became a Fan de pe pagini în Like. Apoi Twitter cu butonul de Favorite transformat în Like.

Prima reacție pe care am avut-o a fost de uimire că ei după atâta timp fac schimbări de astea mari. Adică nu se culcă pe-o ureche că au faimă și o bază imensă de useri, ci fac constant research.

Apoi, din punctul de vedere al unui utilizator, mi s-a părut că au luat ceva din originalitatea Pinterest. Mie mi se părea cu butonul Pin It îi dădea personalitate rețelei de socializare Pinterest. Când ziceai că ai pinuit ceva, se știa că e vorba de Pinterest. Sau nu. După declarațiile celor de la Pinterest, reiese că au schimbat denumirea butonului pentru că lumea nu-l înțelegea:

Now that more than one-half of people who use Pinterest are from outside of the U.S., we’ve been working harder than ever to make sure our application and website are easy to use no matter where you live or what language you speak. Unfortunately it turns out that the notion of “Pinning” ideas doesn’t always resonate with everyone around the world.

So we decided to test what would happen if we swapped our Pin It button for the more utilitarian Save instead. We were amazed by just how many new Pinners started saving ideas on Pinterest, especially people from outside of the U.S.

Îi înțeleg. Vor să aibă mai mulți utilizatori și să cucerească lumea. Dar cum rămâne cu capacitatea noastră de adaptare? De învățare de lucruri noi? Că cică așa ne menținem tineri și ne păzim de Alzheimer și alte boli de creier.

Transformarea butonului Pin It (și de Favorite pe Twitter) consider că, din punctul de vedere al utilizatorului care nu înțelege cum se folosește / ce înseamnă, e ca și cum ai folosi un Nokia 5110 pentru că nu vrei să înveți cum să folosești un telefon cu touchscreen. Sau te încăpățânezi să conduci o Dacia 1300 pentru că mașinile au computer de bord și prea multe butoane și opțiuni.

Adică de ce să ne învățăm să folosim site-uri (și alte lucruri din viața de zi cu zi) când mai bine se adaptează ele la noi, nu? Noi rămânem cu ce am învățat în tinerețe și acolo ne oprim că nu mai avem chef să învățăm nimic nou. Ceea ce consider eu că e foarte greșit. Trăim într-o perioadă plină de schimbări (pe toate planurile) și trebuie să învățăm în permanență lucruri noi și să ne adaptăm la situații noi.

sursa

>>> Cum să fii la curent cu tot ce scriu pe SocialWeb.ro: Facebook, RSS sau e-mail.