Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Acum 2 săptămâni m-a abordat Alin pe mail să îi ofer un răspuns la întrebarea “Care ar fi cel mai important lucru pe care brand-urile românești ar trebui să se focuseze în marketing-ul pe Social Media în 2013?” pentru un post pe blogul lui.

Articolul a ieșit foarte tare și reunește părerile a 20 de onlineri care lucrează în special pe acest domeniu.

Prima dată când m-am apucat să scriu răspunsul la întrebare m-am trezit cu o pagină de word și am realizat că oferisem de fapt mult mai multe răspunsuri la întrebare. Am revenit asupra textului și am găsit numitorul comun:

Muncă. Multă muncă. Multe branduri aleg „scurtăturile” și „rețetele” sigure care au funcționat la alții. În Social Media e multă muncă și nu știu câți dintre cei care lucrează în domeniu chiar o fac. Social Media cred că e cel mai dificil domeniu. Poți performa cel mai bine atunci când angajezi oameni pasionați (care sunt preocupați de tot ce înseamnă domeniul ăsta), care să citească zilnic site-urile de specialitate, să urmărească interviurile liderilor din domeniu (în special cei din SUA), să conceapă constant strategii, campanii smart și statusuri deștepte. Plus, Social Media nu e un domeniu în care se lucrează 8 ore pe zi – 5 zile pe săptămână, ci și noaptea, în weekend, de Sărbători și în vacanțe.

Rețelele de socializare sunt o unealtă pentru brand, nu un scop în sine. Nu mai alergați după like-uri pentru că site-urile de socializare nu țin o eternitate. Loializați-vă clienții și utilizatorii pentru că ei vă vor rămâne alături ca brand pe orice rețea de socializare și în orice campanie.

Consider că încă nu se muncește la nivelul la care trebuie. Sunt încă oameni de social media care afirmă că se plictisesc la job.

Acum te întreb și pe tine, cititorule, care e cel mai important lucru pe care trebuie să se concetreze brandurile în 2013?

Și citește părerile celorlalți 19 experți.

Mulțumesc, Alin!

>>> Cum să fii la curent cu tot ce scriu pe SocialWeb.ro: Facebook, RSS sau e-mail.